#Háttér Társaság






„Attól féltem csak, hogy anyám meg ne lásson a tévében” – hogy indult a hazai LMBTQ-mozgalom?
 

„Attól féltem csak, hogy anyám meg ne lásson a tévében” – hogy indult a hazai LMBTQ-mozgalom?

Bár a felvonulás idén elmarad, a Pride-hónap pedig hétnapos rendezvénysorozatra zsugorodott, a szervezők a 25. fesztivál apropóján jubileumot ünnepelnek. Honnan indult a hazai LMBTQ-mozgalom? Mit vártak a szervezők az első Pink Pikniktől? És miért volt olyan meghökkentő a meleg férfiak számára az első leszbikus egyesület? Születésnapi múltidézés Takács Máriával, a Labrisz Leszbikus Egyesület aktivistájával, a Meleg férfiak, hideg diktatúrák, és az Eltitkolt évek című filmek rendezőjével, illetve Hanzli Péter történésszel, aki sokáig a Pride szervezőcsapatában dolgozott, jelenleg pedig a Háttér Társaság és a Szimpozion Egyesület aktivistája.

Czeglédi Fanni Czeglédi Fanni





Kövér Lászlót is várják a meleg családban élő gyerekekről szóló konferenciára
 

Kövér Lászlót is várják a meleg családban élő gyerekekről szóló konferenciára

Tévedett Gulyás Gergely miniszter a Kormányinfón, nincs megszorító értelmű jogi szabályozás a család fogalmára, és a melegek fogadhatnak örökbe gyerekeket. A kormány maga is így írt korábban a Velencei Bizottságnak. "A szexuális irányultság és nemi identitás nem kizáró körülmény", írta az Igazságügyi Minisztérium a Háttér Társaságnak, amely kerekasztal-beszélgetést szervez a szivárványcsaládok gyerekeiről, és amelyre Kövér László házelnököt is várják, aki nemrég homofób kijelentéseket tett.

hvg.hu hvg.hu

Miért is kell úgy dobálni a „buzi” kifejezést, mint a röplabdát tesiórán?
 

Miért is kell úgy dobálni a „buzi” kifejezést, mint a röplabdát tesiórán?

Az iskolai zaklatás túl azon, hogy mindennapos jelenség, egyre nagyobb méreteket ölt: azokban az intézményekben, ahol nem reagálnak a problémára, és nem tesznek kísérletet arra, hogy erőszakmentes iskolai környezetet teremtsenek, egy LMBTQI-diáknak is sokkal rosszabb. A Háttér Társaság leszbikus, meleg, biszexuális, transznemű, queer és/vagy interszex tanulókat kérdezett meg az iskolai tapasztalataikról. Az eredményekből jól látszik, hogy vannak pozitív folyamatok, de bőven van még tennivaló az oktatási intézmények és a pedagógusok részéről is.

Czeglédi Fanni Czeglédi Fanni